4. januar 2023  |   Branchenyt

Witt investerer i nærvær og flot design

I vores accelererende samfund er nærvær blevet en mangelvare, og netop nærvær er fundamentet for – især børns – trivsel. Witt har valgt at investere i det danske firma ’by KlipKlap’, som skaber møbler, der stimulerer børns motoriske udvikling og samtidig indbyder til leg og samvær mellem børn og forældre. Digitale distraktioner, forhastet tempo og […]

Branchenyt
Sponseret indhold
4. januar 2023  |   af Witt

I vores accelererende samfund er nærvær blevet en mangelvare, og netop nærvær er fundamentet for – især børns – trivsel. Witt har valgt at investere i det danske firma ’by KlipKlap’, som skaber møbler, der stimulerer børns motoriske udvikling og samtidig indbyder til leg og samvær mellem børn og forældre.

Digitale distraktioner, forhastet tempo og for høje ambitioner spærrer for fordybelse og kvalitetstid mellem børn og deres forældre. by KlipKlap producerer møbler, der lægger op til leg og nærvær mellem børn og voksne. Filosofien er, at møbler får et længere liv, når de opfordrer til en multifunktionel måde at leve på. Den filosofi er Witt med på. Så meget, at distributionsvirksomheden har valgt at investere i virksomheden.

”Brandet og produkterne passer perfekt ind den filosofi, vi arbejder efter,” fortæller Investment Director Kasper Witt: ”Originalt, stilfuldt design kombineret med ekstrem høj kvalitet og holdbarhed.”

Et multifunktionelt eventyr

Virksomheden ’by KlipKlap’ blev stiftet tilbage i 2011 med en vision om at designe funktionelle møbler og tilbehør til hjemmet i holdbare materialer og med et stilfuldt udtryk. Eventyret tog sin begyndelse, da en dansk mor forgæves ledte efter et behageligt underlag til tumletid med sin lille søn. Til sidst designede hun sin egen tumlemadras, som udover at løse problemet også fungerede som et perfekt værktøj til at stimulere hendes søns motoriske udvikling, og som samtidig styrkede deres samhørighed.

Madrassen blev så populær blandt venner og familie, at hun snart begyndte at producere flere prototyper af designet. Hun opdagede snart, hvilket potentiale det alsidige møbel rummede, og dette blev starten på by KlipKlap. I dag har det originale design udviklet sig til en hel serie af produkter, og for mange danskere er by KlipKlap et ikon indenfor multifunktionelle møbler.

Perfekt match

Den danske mor er stifteren af by KlipKlap, Pia Dam Lauritsen. Om samarbejdet med Witt fortæller hun: ”Vi har et stort ønske om, at endnu flere i hele verden skal have glæde og gavn af by KlipKlap, og her kan Witt hjælpe med deres tungtvejende erfaring inden for salg og distribution.”

”Vores forskellige styrker udgør det perfekte know-how match. by KlipKlap har fingeren på pulsen i forhold til produktkendskab, designudvikling og formgivning, og vi tager os af distributionen. Samarbejdet skulle også gerne sikre ressourcer til udvikling af sortimentet med nye kvalitetsprodukter i by KlipKlap-universet,” fortæller Kasper Witt

Witt og by KlipKlap glæder sig til at få mere nærvær og flot design ind i flere hjem verden over – et design, der følger med tiden og livet. Forbrugerne investerer ikke kun i funktionelle og smukke møbler, når de køber by KlipKlap, men også i glæde og gode minder, der varer hele livet.  

For yderligere informationer:

Kasper Witt, Investment Director Witt

kw@witt.dk

Pia Lauritsen, CEO by KlipKlap

pl@byklipklap.dk

Peter Balle, Sales & Product Manager Witt

pba@witt.dk

Link til højopløselige billeder:

https://ecatalogs.plytix.com/5a575101db2c857261171121

Af Witt

Nøgleordene for Witt er høj kvalitet, innovation og nyeste teknologi. Designet er skandinavisk, og stilen tidløs og minimalistisk.

I 1993 startede Allan Witt sin hvidevare­virksomhed, som sidenhen er ekspanderet kraftigt. I dag er Witt kendt for sit brede, innovative og spændende produkt­sortiment - og ikke mindst som et stort, anerkendt brand på hvidevaremarkedet.

Witt står også bag en serie af kvalitets­produkter til dit køkken, specielt designet med nordisk æstetik for øje. Bygget til at holde og se godt ud hele vejen!

Witt distribueres og forhandles i Danmark, Norge, Sverige, Finland, England, Irland, Belgien, Holland og Luxembourg.

børn | branchenyt | deisgn | nærvær
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
2022 – bedre end 2020!
2022 blev trods krig og krise næstbedste år nogen sinde for salg af hvidevarer.

Velkommen til 2023
Henrik Egede, direktør i APPLiA, skriver om hvad skal der holdes øje med i det kommende år.

Black Friday blev ikke så sort endda
Man møder meget sortsyn for tiden, men Black Friday er stadig et vigtigt lyspunkt for salget af hvidevarer og elektronik i Danmark.

Vild åbning af Danmarks største elektronikvarehus
"Jeg er målløs! Trods over 30 år i elektronik- og hvidevarebranchen har jeg aldrig oplevet noget, der tilnærmelsesvis matcher vores rekordåbning af POWER i Ishøj."

Whiteaway med ny CEO
Thomas Zeihlund, tidligere Too Good To Go, er ny CEO i Whiteaway Group. Han skal tage koncernens vækst "til næste niveau".

Er der penge?
Jamen, folk bruger ingen penge lige nu … Det sagde en bekendt for et par dage siden.

Forbrugerne: holdbarhed vigtigst
Produktet skal holde længe - og så må det godt spare energi. Forbrugerne prioriterer dette - og vil have en at tale personligt med ved køb.

“Smart” er folkeeje
De fleste kender i dag til smart-funktionalitet - og de færreste er villige til at betale ekstra for det.

Trodser krisen: Elektronikkæder åbner nye butikker
Trods inflation, energikrise og rekordlav forbrugertillid er både Elgiganten og Power klar til at åbne nye butikker.

Electrolux forlader Rusland
Electrolux meddeler nu, at "Ruslands invasion af Ukraine har gjort det umuligt for selskabet at fortsætte sin forretning i landet".

Nilfisk fastholder vækst
I andet kvartal af 2022 øgede Nilfisk omsætningen, og sidst i kvartalet var ordreindgangen den højeste nogensinde.