I vores accelererende samfund er nærvær blevet en mangelvare, og netop nærvær er fundamentet for – især børns – trivsel. Witt har valgt at investere i det danske firma ’by KlipKlap’, som skaber møbler, der stimulerer børns motoriske udvikling og samtidig indbyder til leg og samvær mellem børn og forældre. Digitale distraktioner, forhastet tempo og […]
I vores accelererende samfund er nærvær blevet en mangelvare, og netop nærvær er fundamentet for – især børns – trivsel. Witt har valgt at investere i det danske firma ’by KlipKlap’, som skaber møbler, der stimulerer børns motoriske udvikling og samtidig indbyder til leg og samvær mellem børn og forældre.

Digitale distraktioner, forhastet tempo og for høje ambitioner spærrer for fordybelse og kvalitetstid mellem børn og deres forældre. by KlipKlap producerer møbler, der lægger op til leg og nærvær mellem børn og voksne. Filosofien er, at møbler får et længere liv, når de opfordrer til en multifunktionel måde at leve på. Den filosofi er Witt med på. Så meget, at distributionsvirksomheden har valgt at investere i virksomheden.
”Brandet og produkterne passer perfekt ind den filosofi, vi arbejder efter,” fortæller Investment Director Kasper Witt: ”Originalt, stilfuldt design kombineret med ekstrem høj kvalitet og holdbarhed.”
Et multifunktionelt eventyr
Virksomheden ’by KlipKlap’ blev stiftet tilbage i 2011 med en vision om at designe funktionelle møbler og tilbehør til hjemmet i holdbare materialer og med et stilfuldt udtryk. Eventyret tog sin begyndelse, da en dansk mor forgæves ledte efter et behageligt underlag til tumletid med sin lille søn. Til sidst designede hun sin egen tumlemadras, som udover at løse problemet også fungerede som et perfekt værktøj til at stimulere hendes søns motoriske udvikling, og som samtidig styrkede deres samhørighed.
Madrassen blev så populær blandt venner og familie, at hun snart begyndte at producere flere prototyper af designet. Hun opdagede snart, hvilket potentiale det alsidige møbel rummede, og dette blev starten på by KlipKlap. I dag har det originale design udviklet sig til en hel serie af produkter, og for mange danskere er by KlipKlap et ikon indenfor multifunktionelle møbler.
Perfekt match
Den danske mor er stifteren af by KlipKlap, Pia Dam Lauritsen. Om samarbejdet med Witt fortæller hun: ”Vi har et stort ønske om, at endnu flere i hele verden skal have glæde og gavn af by KlipKlap, og her kan Witt hjælpe med deres tungtvejende erfaring inden for salg og distribution.”
”Vores forskellige styrker udgør det perfekte know-how match. by KlipKlap har fingeren på pulsen i forhold til produktkendskab, designudvikling og formgivning, og vi tager os af distributionen. Samarbejdet skulle også gerne sikre ressourcer til udvikling af sortimentet med nye kvalitetsprodukter i by KlipKlap-universet,” fortæller Kasper Witt
Witt og by KlipKlap glæder sig til at få mere nærvær og flot design ind i flere hjem verden over – et design, der følger med tiden og livet. Forbrugerne investerer ikke kun i funktionelle og smukke møbler, når de køber by KlipKlap, men også i glæde og gode minder, der varer hele livet.
For yderligere informationer:
Kasper Witt, Investment Director Witt
Pia Lauritsen, CEO by KlipKlap
Peter Balle, Sales & Product Manager Witt
Link til højopløselige billeder:
https://ecatalogs.plytix.com/5a575101db2c857261171121
børn | branchenyt | deisgn | nærværLæs også....
2022 blev trods krig og krise næstbedste år nogen sinde for salg af hvidevarer.
Henrik Egede, direktør i APPLiA, skriver om hvad skal der holdes øje med i det kommende år.
Man møder meget sortsyn for tiden, men Black Friday er stadig et vigtigt lyspunkt for salget af hvidevarer og elektronik i Danmark.
"Jeg er målløs! Trods over 30 år i elektronik- og hvidevarebranchen har jeg aldrig oplevet noget, der tilnærmelsesvis matcher vores rekordåbning af POWER i Ishøj."
Thomas Zeihlund, tidligere Too Good To Go, er ny CEO i Whiteaway Group. Han skal tage koncernens vækst "til næste niveau".
Produktet skal holde længe - og så må det godt spare energi. Forbrugerne prioriterer dette - og vil have en at tale personligt med ved køb.
De fleste kender i dag til smart-funktionalitet - og de færreste er villige til at betale ekstra for det.
Trods inflation, energikrise og rekordlav forbrugertillid er både Elgiganten og Power klar til at åbne nye butikker.
Electrolux meddeler nu, at "Ruslands invasion af Ukraine har gjort det umuligt for selskabet at fortsætte sin forretning i landet".
I andet kvartal af 2022 øgede Nilfisk omsætningen, og sidst i kvartalet var ordreindgangen den højeste nogensinde.