Thomas Zeihlund, tidligere Too Good To Go, er ny CEO i Whiteaway Group. Han skal tage koncernens vækst “til næste niveau”.
Whiteaway Group, en af de store aktører inden for salg af hvidevarer i Skandinavien, har udnævnt ny CEO.
Ny CEO er Thomas Zeihlund, som får ansvar for at sætte ekstra fart på ambitionerne og tage hvidevarekoncernen “til næste niveau”.
I årsregnskabet for 2021-/2022 kunne Whiteaway Group præstere en samlet omsætning på 2,4 mia DKK og et resultat efter skat på 53 mio. DKK. Ambitionen for de kommende år er vækst på alle markeder og kanaler.
Thomas Zeihlund kommer med en baggrund i ledende stillinger hos bl. a. ISS Group, Telenor, Microsoft og senest TooGoodToGo. Han erstatter som CEO Esben Aabenhus, der har ønsket at undersøge andre karrieremuligheder, men som i første omgang virker i Whiteaway Group året ud.
Whiteaway Group sælger, distribuerer og monterer hvidevarer og andre produkter til private hjem i hele Danmark, Norge og Sverige. De primære brands er foruden Whiteaway Skousen og Tretti. Koncernen beskæftiger, med hovedkontor i Risskov ved Århus, i alt 280 ansatte.
Læs også....
"Jeg er målløs! Trods over 30 år i elektronik- og hvidevarebranchen har jeg aldrig oplevet noget, der tilnærmelsesvis matcher vores rekordåbning af POWER i Ishøj."
Trods inflation, energikrise og rekordlav forbrugertillid er både Elgiganten og Power klar til at åbne nye butikker.
Hvor står vi, og hvad er i vente? Et højdepunkt på APPLiA’s branchedag 28. april var debatten med Elgigantens direktør Peter Stedal og Whiteaways chef for e-commerce Jacob Balshøj. De to gjorde status over aktuelle udfordringer og løftede blikket mod fremtidens marked. Her er de vigtigste pointer.
Tour de France-feltet svinger forbi en af landets bedst etablerede hvidevarebutikker. Den lokale Punkt 1 i Kalundborg er flere gange blevet Gazelle-virksomhed i dagbladet Børsen.
Viborg-virksomheden Vibocold A/S har solgt varemærket Frigor til Whiteaway Group, der fremover vil have Frigor-produkter som private label.
Euronics, Nordens største indkøber af hvidevarer, kom ud af 2021 med et resultat på primær drift på 9,17 mio. kr.
Når der står lystbåde parkeret i vejsiden, nærmer man sig havet.
Elgiganten har i første halvår af 21/22 tangeret sin omsætningsrekord fra året før – og dermed cementeret sin position som markedsleder inden for handel med hvidevarer og elektronik.
Power udvider snart RePower-konceptet med en stor butiksafdeling for genbrugte varer. Også Elgiganten arbejder på at skabe øget opmærksomhed om en bred vifte af bæredygtige tiltag.
El-Salg-kæden har lanceret et nyt finansieringskoncept for hvidevarer, der læner sig op ad de populære abonnementstjenester.