Første halvår af 2021 var igen-igen en ”all-time high” i forhold til tidligere år.
AFSÆTNINGEN AF SKÆRME OG AUDIOUDSTYR (højttalere mv.) steg markant – også i 2021 i forhold til 2020. År til dato er afsætningen af skærme ifølge GfK vokset med 41 %, mens afsætningen af AV-udstyr voksede med 15 % målt i værdi.
Hvidevarer og små elektriske husholdningsapparater sælger også fortsat godt. Væksten på hvidevarer år-til-dato i værdi er på 16 %, mens væksten på små husholdningsapparater ligger på 15 %.
Både for hvidevarer og forbrugerelektronik gælder, at juli i år havde et lille dyk i forhold til 2020. Lad os se, om den positive hovedtendens fortsætter i efteråret.
forbrugeradfærd | markedsdata | mda | sdaLæs også....
2022 blev trods krig og krise næstbedste år nogen sinde for salg af hvidevarer.
Man møder meget sortsyn for tiden, men Black Friday er stadig et vigtigt lyspunkt for salget af hvidevarer og elektronik i Danmark.
Produktet skal holde længe - og så må det godt spare energi. Forbrugerne prioriterer dette - og vil have en at tale personligt med ved køb.
De fleste kender i dag til smart-funktionalitet - og de færreste er villige til at betale ekstra for det.
I andet kvartal af 2022 øgede Nilfisk omsætningen, og sidst i kvartalet var ordreindgangen den højeste nogensinde.
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.
Afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparter har i første kvartal af 2022 igen lagt sig på et mere normalt niveau i forhold til rekordåret 2021.
Succeshistorien fra Herning fortsætter med nyt rekordregnskab og massive investeringer i flere medarbejdere, nyt værksted, testcenter – og en kuppelformet gourmet-restaurant!