I 2017 var det under halvdelen af forbrugerne (44 %), der kendte til muligheden for at sammenkoble fx ovn eller vaskemaskine med en smartphone.
I 2017 var det under halvdelen af forbrugerne (44 %), der kendte til muligheden for at sammenkoble fx ovn eller vaskemaskine med en smartphone.
Dette har ændret sig markant. I dag erklærer 83 %, at de kender til dette.
Vil forbrugerne så betale for alt det smarte? Her deler svarene sig markant efter aldersgruppe: 54 % af de unge forbrugere er klar til at betale ekstra – mod kun 11 % af de ældre.
forbrugeradfærdLæs også....
2022 blev trods krig og krise næstbedste år nogen sinde for salg af hvidevarer.
Man møder meget sortsyn for tiden, men Black Friday er stadig et vigtigt lyspunkt for salget af hvidevarer og elektronik i Danmark.
Produktet skal holde længe - og så må det godt spare energi. Forbrugerne prioriterer dette - og vil have en at tale personligt med ved køb.
De fleste kender i dag til smart-funktionalitet - og de færreste er villige til at betale ekstra for det.
I andet kvartal af 2022 øgede Nilfisk omsætningen, og sidst i kvartalet var ordreindgangen den højeste nogensinde.
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.
Afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparter har i første kvartal af 2022 igen lagt sig på et mere normalt niveau i forhold til rekordåret 2021.
Succeshistorien fra Herning fortsætter med nyt rekordregnskab og massive investeringer i flere medarbejdere, nyt værksted, testcenter – og en kuppelformet gourmet-restaurant!