Electrolux spurgte 14.000 unge verden over om deres vurdering af fremtidens bæredygtige livsstil.
2021 er ved at slutte. En af årets de mest interessante undersøgelser i stod svenske Electrolux for. Virksomheden spurgte 14.000 unge verden over om deres vurdering af fremtidens bæredygtige livsstil.
Svaret er klart. De unge tror IKKE, at de etablerede/ældre kan løse klimaudfordringerne. 43% af de unge regner med, de selv kan løse klimakrisen. De regner med, de selv, forskere og influencere, vil føre udviklingen fremad. Kun en af ti har tillid til, at de nuværende politikere og den nuværende industri kan løse udfordringerne.
En kæmpe mistillidserklæring! De unges synspunkter vil sætte agendaen for 2022 – også for hvidevare- og elektronikproducenterne.
Industrien har trods mange anstrengelser endnu ikke kommunikeret det bæredygtige budskab godt nok. De unge har ikke hørt det. Det hele er nuanceret: der ER allerede i årtier høstet store bæredygtige gevinster alene gennem hjemmets hvidevarer elektronik.
Energiforbruget i hvidevarer er sænket til en fjerdel af, hvad det var, da energimærkerne blev introduceret. En opvaskemaskine, rigtig anvendt, bruger 1/10 af den vandmængde, der kræves ved opvask i hånden. Producentansvaret virker – der genanvendes dagligt millioner af tons komponenter og råvarer i Europa. Det suppleres, i Danmark, med sorteringscentre, der markant skal løfte genbruget.
2022 er tid til bedre dialog og kommunikation. Og tid til, at politikerne skærper tilsynet med den industrielle bæredygtighed og håndhæver lovgivningen. Bæredygtighed er ikke kun åer, frøer og vandløb. Det handler også om elektronik.
God jul og godt nytår til alle!
Læs også....
Kan den repareres? 1000 kr. er smertegrænsen for forbrugeren, når det gælder reparation af hvidevarer.
Under parolen ”Transforming with integrity” beskriver De'Longhi intentioner, motiver og mission på tre fokusområder inden for bæredygtighed, hvor virksomheden ønsker at gøre en forskel.
Forbrugerne har ikke bare ret til reparation, men krav på rette reparation. APPLiA udgiver ny bog til professionelle montører.
På APPLiA-dagen udfordrede Steen Hildebrandt branchen med et skarpt fokus på vores fælles ansvar for klodens tilstand.
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.
Power udvider snart RePower-konceptet med en stor butiksafdeling for genbrugte varer. Også Elgiganten arbejder på at skabe øget opmærksomhed om en bred vifte af bæredygtige tiltag.
Mieles produkter har altid været anerkendt for deres kvalitet og lange holdbarhed.
Elretur investerer i to nye centre, der skal sikre øget genbrug af hvidevarer og elektronik.
Vi gør ét – og vil gerne noget andet. Det er udfordringen for Danmark ved 2020’ernes start