Trods corona var meget ved det gamle på årets Formland-messe. Og med færre udstillere var det lettere at finde de mest spændende produktnyheder.
Morgenmaden på toppen af Hotel Eyde ligner sig selv – om end der øjensynlig er kommet en ny rabarberdrik siden sidst.
Den sædvanlige morgen-småsnak ved bordene mellem kreative folk på vej til messe ligner også sig selv. Forventninger afstemmes. Samarbejdspartnere og konkurrenter deles om æg, bacon, kaffe og rundstykker.
Dronningens Boulevard ligner sig selv. Det samme gør parkeringsarealet, hvor der er rigelig plads til Hvidvarenyt på vej 116 i det strålende danske sensommervejr, som har valgt også at ligne sig selv.
Nede i tunnelen, på vej mod Messecenter Hernings Indgang Vest, stopper normaliteten så. To særdeles synlige håndspritautomater minder morgenfriske messegæster om, at vi stadig er i coronaens tid.
Oppe i messearealet ses overalt tydelige anvisninger på, hvordan vi passer på hinanden, når vi nu har valgt at være på messe i disse sære tider. Messens koncept er ”Trygt MCH” – og ved indgangen sælges fem vandblå mundbind for en 50’er.
Tak for, at vi igen i år må være med til at sætte den personlige ramme for jeres forretning og de besøgendes forretninger, lyder det fra messedirektør Georg Sørensen i velkomsten over højttalerne.
Formland 2020 fik i alt 284 udstillere – og knap 6000 gæster. Et par sidste øjebliks-afbud gør, at Hal C for ”Dining” og små elektriske husholdningsapparater er reduceret.

Læs også....
2022 blev trods krig og krise næstbedste år nogen sinde for salg af hvidevarer.
Man møder meget sortsyn for tiden, men Black Friday er stadig et vigtigt lyspunkt for salget af hvidevarer og elektronik i Danmark.
Produktet skal holde længe - og så må det godt spare energi. Forbrugerne prioriterer dette - og vil have en at tale personligt med ved køb.
De fleste kender i dag til smart-funktionalitet - og de færreste er villige til at betale ekstra for det.
I andet kvartal af 2022 øgede Nilfisk omsætningen, og sidst i kvartalet var ordreindgangen den højeste nogensinde.
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.
Afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparter har i første kvartal af 2022 igen lagt sig på et mere normalt niveau i forhold til rekordåret 2021.
Succeshistorien fra Herning fortsætter med nyt rekordregnskab og massive investeringer i flere medarbejdere, nyt værksted, testcenter – og en kuppelformet gourmet-restaurant!