2. december 2022  |   Klima og politik  |   Bæredygtighed

De’Longhi præsenterer nyt bæredygtighedsmanifest

Under parolen ”Transforming with integrity” beskriver De’Longhi intentioner, motiver og mission på tre fokusområder inden for bæredygtighed, hvor virksomheden ønsker at gøre en forskel.

Bæredygtighed
2. december 2022  |   af Søren Bang Hansen

Det vigtigste fokusområde er kaffe, hvor De’Longhi som førende producent af espresso- og kaffemaskiner ønsker at gøre kaffedyrkningsmiljøet bæredygtigt og forbedre kaffebøndernes levevilkår og forretningsrutiner.

Første skridt på vejen er offentliggørelsen af to nye strategiske samarbejder med World Coffee Research (WCR) og Slow Food Coffee Coalition (SFCC). Disse samarbejdspartnerne har den nødvendige ekspertise og repræsenterer et afgørende skridt i De’Longhis bæredygtighedsrejse og et vigtigt bidrag til Delonghi Groups bæredygtighedsstrategi.

Ansvarlige valg
Virksomheden vil være bedre rustet til at støtte op om måden, hvorpå kaffe produceres og konsumeres inden for både egen værdikæde og globalt. Samtidig vil man støtte forbrugerne i at træffe bevidste og ansvarlige valg, når det gælder kaffe.

– Som producent af kaffemaskiner, der forvandler de rå bønner til friskbrygget kaffe, er det vores ansvar at beskytte både mennesker og de processer, som er grundlaget for vores virksomhed. Samtidig er forbrugerne blevet meget mere bevidste omkring, hvilke processer der ligger bag produktionen af deres kaffebønner. Vi er glade for at samarbejde med to anerkendte organisationer – det er vores mål både at styrke og transformere fremtidens kaffesektor og være endnu mere transparente over for vores kunder, siger Ulrika Ekelund, marketingschef for De’Longhi Scandinavia.

Globalt samarbejde
De’Longhis partnerskab med WCR vil specifikt støtte forskning omkring at dyrke, beskytte og forbedre forsyningerne af kvalitetskaffe samt forbedre bøndernes levevilkår. Ledere og ansatte på tværs af selskabet vil tage del i uddannelse og træning inden for bæredygtighed.

– De’Longhi vil levere vigtige tilbagemeldinger via testsmagninger af klimabestandige kaffevarianter identificeret af WCR. Vi er glade og stolte over, at De’Longhi, den globale leder inden for espresso- og kaffemaskiner, går sammen med ledere inden for den globale kaffeindustri for at frembringe forskningsbaserede løsninger for landbruget og dermed hurtigst muligt sikre en mangfoldig og bæredygtig forsyning af kvalitetskaffe i dag og i de kommende generationer af WCR, siger Vern Long, administrerende direktør i World Coffee Coalition.

Slow Food Coffee
Gennem partnerskabet med SFCC – et netværk med fokus på kaffe grundlagt af den internationale nonprofit-organisation Slow Food – har De’Longhi som mål at optimere sine rutiner og støtte op om store livsomvæltende forandringer, der beskytter miljøet og bøndernes rettigheder. De’Longhi vil tage del i SFCCs netværk og samarbejde med interessenter på tværs af kaffesektoren for at gøre den rene fair-trade kaffe mere tilgængelig og fremme forbrugernes viden om bæredygtighed.

– Både SFCC og De’Longhi anerkender, at der er et presserende behov for at beskytte miljøet, kaffeproducenterne og verdens mest populære drik, siger Emanuele Dughera, koordinator for Slow Food Coffee Coalition. Vi er begejstret over at arbejde med De’Longhi – en central spiller i kaffeværdikæden, som har stor indflydelse i sektoren. Deres indspark og vilje til at samarbejde vil gøre os i stand til at forbedre udbuddet, sporbarheden og efterspørgslen efter god, ren, fair kvalitetskaffe.

bæredygtighed | kaffe
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
Reparation: max 1000 kr
Kan den repareres? 1000 kr. er smertegrænsen for forbrugeren, når det gælder reparation af hvidevarer.

Retten til den rette reparation
Forbrugerne har ikke bare ret til reparation, men krav på rette reparation. APPLiA udgiver ny bog til professionelle montører.

Hildebrandts helikopter
På APPLiA-dagen udfordrede Steen Hildebrandt branchen med et skarpt fokus på vores fælles ansvar for klodens tilstand.

Dialog med de unge
APPLiA Europe har fået ny, meget klimabevidst formand.

BSH melder vækst over hele linjen
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.

Butikskæder satser på bæredygtighed
Power udvider snart RePower-konceptet med en stor butiksafdeling for genbrugte varer. Også Elgiganten arbejder på at skabe øget opmærksomhed om en bred vifte af bæredygtige tiltag.

Klima: unge vil selv
Electrolux spurgte 14.000 unge verden over om deres vurdering af fremtidens bæredygtige livsstil.

Lang levetid er den ultimative bæredygtighed
Mieles produkter har altid været anerkendt for deres kvalitet og lange holdbarhed.

Produktpas
Hvordan ser verden så ud i slutningen af 2020'erne?

Elektronik: nye genbrugscentre sparker døren ind
Elretur investerer i to nye centre, der skal sikre øget genbrug af hvidevarer og elektronik.

Ansvarligt forbrug til debat
Vi gør ét – og vil gerne noget andet. Det er udfordringen for Danmark ved 2020’ernes start