1. marts 2022  |   Branchenyt  |   Marked

Black Friday blev til Black Week

Black Friday er vokset til en hel uge.

Marked
1. marts 2022  |   af Henrik Egede

Black Friday er vokset til en hel uge. Det er konklusionen efter årets største handelsuge i november 2021. Dagbladet Børsen konstaterer, at ”hysteriet” om de gode tilbud ved midnat fredag er blevet mindre, mens forbrugernes køb har spredt sig over hele ugen.

I Danmark blev der i ”den sorte uge” gennemført cirka tre millioner transaktioner, hvilket er 5 % flere end i 2020. Danmarks Statistik bekræfter, at detailomsætningen i november er vokset de senere år, til dels på bekostning af julehandlen.

black friday | black week | danmarks statistik
Del på

Tilmeld dig automatisk advisering om nyheder fra Hvidvare-Nyt - klik her
Læs også....
2022 – bedre end 2020!
2022 blev trods krig og krise næstbedste år nogen sinde for salg af hvidevarer.

Black Friday blev ikke så sort endda
Man møder meget sortsyn for tiden, men Black Friday er stadig et vigtigt lyspunkt for salget af hvidevarer og elektronik i Danmark.

Forbrugerne: holdbarhed vigtigst
Produktet skal holde længe - og så må det godt spare energi. Forbrugerne prioriterer dette - og vil have en at tale personligt med ved køb.

“Smart” er folkeeje
De fleste kender i dag til smart-funktionalitet - og de færreste er villige til at betale ekstra for det.

Nilfisk fastholder vækst
I andet kvartal af 2022 øgede Nilfisk omsætningen, og sidst i kvartalet var ordreindgangen den højeste nogensinde.

IFA igen
Ready, steady, show! Efter to års pause er IFA tilbage igen.

BSH melder vækst over hele linjen
Hvidvare-nyt var med, da den tyske gigant BSH i foråret inviterede verdenspressen til virtuelt pressemøde. Det kom i høj grad til at handle om vækst og bæredygtighed.

Markedet har lagt sig – og dog…
Afsætningen af hvidevarer og små elektriske husholdningsapparter har i første kvartal af 2022 igen lagt sig på et mere normalt niveau i forhold til rekordåret 2021.

Witt runder en milliard i omsætning
Succeshistorien fra Herning fortsætter med nyt rekordregnskab og massive investeringer i flere medarbejdere, nyt værksted, testcenter – og en kuppelformet gourmet-restaurant!

At flashe rengøringen
Rent skal der være. Men også rengøring har sine trends og sine modeluner.

Dome & Domæne
Innovation? Det er der da ikke meget af inden for hvidevarebranchen ...?